Min gudson V – 3 år!!!

Ett riktigt äventyr att åka buss, tyckte S. Vi passade på att testa nya buss-stationen och deras Subway
(S visar 6 år, på första bilden – tränar inför fredagen)

Det har varit en riktig fotbollshelg den här helgen. Ja, inte för mig, men för maken och de två mellersta barnen. Allra mest för maken, som borde ha en egen medalj runt halsen, efter den här helgen. Han startade sin fotbollshelg igår morse klockan sju. Samling med T:s lag inför cup i Sigtuna. De var hemma strax före fyra. Då var det bara tid att andas ett par minuter i soffan och sen bar det iväg på cup med P i Veddesta. Att det timade så bra är ju i sig helt fantastiskt, men det blev ju en lång dag. Hemma efter sju på kvällen var de. Idag var det en något humanare tid, då de samlades kvart i nio. T:s lag då. P:s hade också gått till slutspel, men han var inte uttagen till att spela. Alltså en till fotbollsdag för R. De vann första matchen, men vid två fick jag ett sms om att de låg under i nästa och att R nog inte skulle bli allt för ledsen om de inte gick vidare. Finalen skulle vara på kvällen och jag hade full förståelse för hans åsikt. Själva var vi vid laget hos kusinerna i Viksjö för att fira V, som fyllde 3 år i tisdags. I går medan det spelades för fullt, var jag på jobbet och gulliga faster L såg till att S kom till dansen och att barnen fick mat och lite till. Det är skönt att ha släkten nära vid sådana tillfällen. F var backup, men det var lite för många timmar för att det skulle kännas helt okej att lämna dem med bara honom. Inte för att han (de) inte skulle klarat det, utan för att han är tonåring och inte tycker att det är det allra roligaste som kan hända är att ta hand om småsyskon en hel dag. Vi vill ju inte att han ska tröttna på det helt, eftersom det behövs lite då och då, fast kortare tider.

Min dag idag var seg, seg, seg. Jag kände mig inte i form alls. Hade tänkt promenera till Viksjö, men kom aldrig iväg. Kändes till slut som att jag var glad att komma i tid alls. Nåja. Vi tog bussen, kom i tid och hade så trevligt, så trevligt att jag glämde bort att känna mig hängig och seg:

V fick en pulka av moster L (ja, alltså faster L för oss då)

V biter på naglarna, medan vi andra sjunger ”Jamåduleva”

 Fikabordet hos svägerskan K, en fest för både öga och gom.

Mitt i fikat kom de duktiga fotbollskillarna

(Ja, kusinerna är ju födda samma år och spelar i samma lag – detta är mina kommande New York-buddies)

