Mitt inlägg försvann, jag är sur. Nu har jag dock kommit på vad som är anledningen; man får inte bläddra mellan flikarna, medan man publicerar. Jag är för hetsig helt enkelt. Nåja, jag börjar om. Inte lika inspirerad som innan, mest irriterad. Släpp det! Har haft en underbar dag, så varför låta mitt eget klanteri förstöra det? Vi tog bilen till Ekerö för att heja på P som spelade match på Träkvistavallen. S var helt hänförd över det vackra Drottningholm och Ekerö, hade aldrig sett något så fin ti hela sitt liv, eller i någon dröm för den delen ”Det är MYCKET finare än i vår värld” och visst kan man hålla med henne. Det visade sig dessutom i bästa höstfärger. Matchen gick väl inte strålande, men de kämpade på. Att titta på fotboll är inte S:s favoritsysselsättning, men hon hade Hunden och en ryggsäck full med bilar, pennor och annat skoj. Dessutom fanns det några småsyskon att leka med. Det tog nästan hela matchen, innan det lossnade, men ändå.

På vägen hem stannade vi till vid Drottningholms slottspark. Flanerade genom enorma mängder gäss  och njöt av att barnen sprang av sig överskottsenergin i ”harrypotterlabyrinter”:

En underbar dag som sagt. Avslutade den med att handla på Copp Forum i Vinsta och sen åka hem och tillaga en delikat söndagsmiddag av fiskpinnar och pommes (Nä, man orkar inte alltid vara så där inspirerad).

 

