Nyklippt spjuver

Det känns bra att jag njöt av den trevliga morgonen, eftersom resten av dagen kan räknas som platt fall. Jag hade känt mig lite underlig i magen redan på måndagen, men det gör jag lite då och då och tänkte väl inte mycket mer på det. Efter morgonpromenaden igår tillbringade jag dock i stort sett hela dagen på toaletten och det har fortsatt, om än något mildare, undet natten och dagen. Om det hör ihop, eller är en följd av för lite vätska och mat vet jag inte, men ont i kroppen och huvudet har jag. Det är underbart att man har stora barn i alla fall, för den utlovade promenaden till centrum följde F med på, så P kunde använda sina födelsedagspengar och annat sparat till sin efterlängtade beyblade-bana och T ÄNTLIGEN kom iväg och klippte sig (han fick pengar till det i förra veckan, men hamnade på Subway istället – påstod att han inte hittade till frisörsalongen, den spjuvern).
Även idag hade jag hjälp av att ha stora barn, då T tog S till skolan (P erbjöd sig, men de gillar ju egentligen inte att syskon tar 6-åringarna till skolan, så det var lite av en kompromiss). Han fick en tjuga som tack och genast erbjöd sig F att hämta (okej, jag vet inte om han hörde att det var pengar inblandade, men jag misstänker det). Nu på eftermiddagen kom T hem och var dålig i magen han med (igen – han var det i slutet av förra veckan också, så jag trodde att han smittat mig), samtidigt erkände F att han var risig häromdagen, men inte tänkte mer på det (han har ju en historia med risig mage) – vad är det för skit vi drar runt på?

 

Lycka är en egen beyblade-bana

