S igår – vi väntade på skjuts till cirkusskolan 

Egentligen är varje dag med lämning av S en härlig start på dagen, just nu. Efter en litet jobbigare period är hon nu så otroligt mysig och morgnarna är faktiskt de allra bästa. Även om jag väcker henne klockan 6 och i stort sett klär på henne sovandes, så är hon pigg och glad lagom till vi kommer ut. Regn, eller fint väder spelar mindre roll, för hon ”älskar regnet” också. (Jag måste skriva ner det här, så att jag minns när tyngre dagar kommer).
I dag har i alla fall varit en ännu härligare morgon. Jag är ledig, så gå upp klockan 6 behövde vi inte. Kickade igång henne vid halv åtta istället, vilket känns mer humant. Vi åt frukost ihop med killarna och hon och P lekte lite, innan det var dags att gå. När jag hade lämnat på skolan hade jag tänkt gå min vanliga promenad, men glömde gå åt det hållet. Precis när jag kom på det och tänkte att jag fick ta en annan runda istället, så såg jag en mamma, som jag är bekant med. Hennes son gick med S på dagis. Numera är hon mammaledig med en lillasyster och vi brukar fastna och prata, eller har sällskap en bit ibland. Idag var hon också på väg på promenad, så vi gick tillsammans en låååång runda i det underbara höstvädret. Det visade sig att de precis har köpt hus borta i mina gamla kvarter, så vi gick dit och tittade och tog sen vägen via centrum. Där sprang vi in i C (eller hon i oss snarare). Hon skulle precis ta en kaffe i väntan på sin mamma, så det blev att vi också tog en kaffe och satt där och pratade och tittade på söta bebislillasystern och hade det hur mysigt som helst. Vilken härlig förmiddag! Nu känns det som att jag orkar en massa saker, istället för att sjunka ner i soffan och göra ingenting.

