Har använt den här bilden förrut, men den är ju så fin.

Idag kommer L och sover hos oss, till S:s (och vår) förtjusning. Ska bli spännande att ha en kompis att sova över, för första gången och spännande att se om L tycker att det är läskigt, eller inte.

Om förra veckan var helt hysterisk, så har väl den här veckan varit nästan tvärtom. Lite i ett baksug sådär. Trött och urlakad efter förra veckans totala urblåsning har jag inte orkat vara varken irl-rolig, eller blogg-spirituell. I samma anda har jag varit dålig på att ta bilder och jag tycker inte att det är lika kul att blogga, om jag inte har lite bilder att bygga runt. Lite saker har vi dock gjort i veckan. Min lediga tisdag ägnade jag åt kamerajakt. Det vill säga jag jagade kamera istället för att jaga MED kamera. P fyller tio år på söndag och vi tänkte att en kamera vore en bra present. Han älskar att ta ta kort och att ha en egen tror vi kommer att vara något alldeles speciellt. Jag var noggrann den här gången. Åkte till alla elektronikfirmor jag kunde hitta, skrev, ner googlade och jämförde – sen köpte vi den första jag hade tittat på, men nu har vi i alla fall jämfört. När vi hade bestämt oss visade det sig förövrigt att de var slut, men efter att vi stått där och pratat andra firmor fick vi faktiskt köpa det exemplaret de hade framme. En lila Samsung ST30, om någon vill googla. Vill inte lägga ut bild här, för även om inte P läser min blogg, så kan han mycket väl råka se en bild och vi vill ju att det ska bli en överraskning. Som det är nu, så tror han att han ska få en beyblade-arena. Hoppas han inte blir besviken.
Eftersom jag har ”randig vecka” så var jag ledig även på torsdagen. Då var även T hemma med dålig mage.På förmiddagen satt jag och sydde och sen gick jag på lunchdate, med en gammal jobbarkompis. På eftermiddagen gick jag och S på besök på hennes gamla förskola. Hon har längtat så efter dem och vi hade ju inte lämnat avskedspresenten. Tyvärr var hennes favoritfröken sjuk, men vi gick runt och pratade lite och hon kramade sina fröknar lääääänge, den ena så jag trodde att hon var ledsen, men det var nog bara skönt att se henne. ”Men oj vad lång du är och vilket långt hår”, var standardkommentaren och jag får nog erkänna att det inte är kläderna som krympt trots allt. Det var fint att komma dit och vi får nog se till att gå dit en gång till så att S får krama den hon saknat allra mest.

Idag är det lördag och randg vecka innebär ju jobblördag. Jag vaknade tidigt, en ful ovana. I kväll ska vi några jobbarkompisar på födelsedagsmiddag/inflyttningsmiddag hos en annan jobbarkompis. (Lite mer sömn hade inte skadat.) Jag ska bara jobba en lönelördag först.

