Måndagar är cirkusdagar. Och därmed också tidiga morgnar. S vaknade med ett ”Jag vill inte gå upp så här tidigt” men lite påminnelse om vilken dag det var, fick henne på rätt humör. Kläderna kom på i snabb fart (med hjälp – när man är SÅ trött får man hjälp). Nästa sak som skulle kunna vara ett motstånd, var det regniga vädret, men S skuttade ut med ett ”JAG ÄLSKAR REGN, man kan dricka det på tungan”. Vem kan vara på dåligt humör då? Vi var vid skolan, innan de ens låst upp dörrarna. Det var första gången.
Jobbet, var måndagsfnittrigt. Allt blev baklänges och tokigt, men det är tur man kan bjuda på sig själv och att man har glada kamrater. Klockan tre var det slut för min del och dags för att hämta S och gå på cirkusskola. Det är SÅ kul (enligt S). Själv promenerade jag med M i mina gamla kvarter och hade väldigt trevligt jag med. Efter cirkusskolan fick de för en gångs skull leka lite i parken utanför. Jag brukar bara vilja hem, men idag kändes det som att det var okej.

Hemma stod pappa R och lagade mat i långa banor. Lika bra att göra en massa olika, när man väl håller på, så att det blir matlådor att plocka ur frysen. Efter matlagandet drog han ner på den lokala pizzerian, som har en del kanaler som vi inte har, där de visar någon typ av sport. Jag körde P på träning och nu måste jag nog försöka få en liten tröttmössa i säng.

