Efter en fullspäckad vecka, kom en fullspäckad helg. Fast späckad med en massa roligheter då. Lördagen bjöd på S danskurs, då jag passade på att gå på långpromenad i det underbara vädret, samt fotbollsmatch för T. På kvällen var det 75-årskalas för svärfar, hemma hos kusinerna i Kallhäll. En mycket trevlig tillställning på det hela taget. (Tyvärr har jag inga bra bilder därifrån, då jag glömde kameran). Det spelades dans-wii, enligt gammal god tradition och S sov kvar, vilket var stort. Hon var tveksam först. Inte att vara ifrån oss, utan för att inte Hunden var med. Men hon bestämde sig och det gick hur bra som helst. Idag fick hon vara kvar och slapp stå bredvid fotbollsplanen och titta på när P spelade match. Fast det hade nog varit kul den här gången, då det var flera småsyskon med och det fanns en roligt lekplats precis bredvid. Den upplevde jag ändå, för jag erbjöd mig att gå dit med barnen, då jag inte orkade lyssna på motståndarlagets tränare som SKREK fram sina tioåriga spelare genom hela matchen. Väldigt otrevligt var det och jag är så glad att vi har så mysiga tränare till båda killarna. Vilken skillnad på språk och ton från det hållet!
Efter matchen åkte vi för att hämta S. De hade gått ner till 4H-gården, så vi hann med lite där med. S hade enligt uppgift varit väldigt trevlig hela tiden. Det var tydligen tufft att hålla upp den fasaden, för den ramlade av direkt hon träffade sina föräldrar. En sen kväll igår kan ju haft viss inverkan också.
Efter det beställde vi hämtmat och hämtade hem T som sovit i Viksjö hos de kusinerna. Hade lite soffmys innan det var dags att köra upp T till hans träning.

P ville testa symaskinen. Provade olika stygn och sätt att sy. Nästan lika kul som att spela TV-spel tror jag:

 

 

 

 

