Födelsedagspresent från svåger och svägerska.
Fick en fin kofta från svärmor (som jag valt själv) och superfina uppläggningsskedar från mamma, men dem har jag tydligen ingen bild på just nu.

I går blev jag lite äldre. Det blir man ju egentligen varje dag, men det blir mer tydligt när man har födelsedag. Det firades i dagarna två. På söndagen var svärmor och svägerskan L här på fika och i går var det ju liksom själva födelsedagen, så då kom man ju inte undan. Jag klev upp halv sex, så den enda som morgongrattade mig var S, som jag tog till fritids och sen en på jobbet, som hade koll och så mamma då, eftersom hon hade skickat ett paket, som jag öppnade innan jag gick hemifrån. Det ramlade in några sms under dagen också. Efter jobbet var det ju cirkusskola och då blev jag grattad av M och sen när jag kom hem blev jag rejält grattad med R:s dundermat, som jag valde egen förrätt till (till barnens glädje) och en massa telefonsamtal från nära och kära och femtioelva grattis på facebook, som jag ju ville svara på. Blev nästan lite jobbigt att fylla år till slut (men kul också, för även om det inte är lika viktigt att fylla år längre, så blir man ju glad när folk säger grattis).
I övrigt är det typiskt höst just nu. Halva familjen går omkring i den sedvanliga förkylningsdimman och man tappar den där energin man hade när solen sken och himlen var blå mest dygnet runt. Träna har det inte varit tal om på veckor nu känns det som. En liten promenad här och där, när man känner sig lite mindre sänkt har fått vara den enda motionen. Men jag gillar hösten, stenhårt. Jag gillar ljuset och friskheten och faktiskt regnet med, i lagom mängd. Jag ska bara få tillbaka energin, som sagt.

 

Min förrätt (okej jag köpte på vägen hem, gjorde inte själv) och R:s underbara tomat och vin-kyckling.

