I dag har varit en riktig kalasdag för S. Först var det kalas hos dagis/klasskompisen J. Hon fick åka dit med kompisen H (som var här häromdagen) och sen hämtade vi, när kalaset var slut. Visade sig att de var de enda tjejerna som blivit bjudna. Vilken komplimang!

Sen var det i stort sett bara att åka hem och vända, innan det var dags att infria kusin An:s födelsedagspresent. Vi skulle ju bjuda på Kung Fu Panda2, men han ville hellre se Bilar2. Den har P redan sett, så vi tar Kung Fu Panda en annan dag, tillsammans med kusin N, som ju också var med på presenten. S och An tyckte att filmen var bra, men Aa var lite mer tveksam. Jag tyckte att det var alldeles för snurrig och ”vuxen” intrig. Barnen kan inte ha fattat mycket alls. Skönt att speciellt födelsedagsprentsmottagaren var nöjd i alla fall. Sur på biografen är jag med, för de hade några par usla glasögon. Trodde bara det var jag som råkat illa ut och tänkte lämna in dem efteråt, men det visade sig att det varit lika illa för svåger J. S ville inte ha sina efter en stund, så därför kunde jag se vilken skillnad det kunde vara. På slutet var S kanonkissnödig och vi rusade bara ut för att gå på toaletten, därför blev det inte av att klaga, men jag funderar på att skicka ett mail. Det kostar ju trots allt 95 kronor att gå på de där 3D-filmerna.

I morgon är det cirkuspremiär för S och kompisen L. Premiär också för min nya måndagstid 15:00. Skönt att det gick att ändra, men måste bli klart var jag ska klämma in de timmarna istället bara.

”Blixten Maskin”, som S säger.
När S var liten var ”Bilar” hennes absoluta favoritfilm. Hon såg den flera gånger varje dag, när hon var sjuk (vilket ju hände väldigt ofta), men det kommer hon inte ihåg.

 

