Efter en riktigt slödag hemma var det dags  för T att ta sig till Viksjö för fotbollsmöte och uppdrag som bollkalle för A-lagets match. Jag tyckte jag behövde röra på mig och bestämde mig för att ta en promenad med honom. Naturligtvis skulle S med. Hon ska alltid med, vad det än handlar om. Jag sa att det var långt, men hon skulle orka. Sen gick hon och gnällde om ALLT. Mest att det fanns sniglar som var JÄTTELÄSKIGA! På vilket sätt de var läskiga framgick inte, men hon var halvhysterisk. Jag insåg att det mest var toanödig hon var och mycket riktigt hjälpte ett besök på Vallens toalett. Vi lämnade T och gick mot ICA, för att byta in en bingolottovinst mot en ny lott. På vägen bor hennes själs älskade L och hon skulle såklart ringa på och grät strida tårar, när han inte var hemma. Vi kom fram till ICA i alla fall, fick vår nya lott och hon fick ett tuggummi och lite lek. Sen tog vi vägen hem i hennes takt. Lekparker på vägen och sen när hon började tröttna – Pink i högtalarna på mobilen, så att hon dansade fram.
Hemma träffade vi en kille från sin nya klass och hans mamma. De har flyttat in på vår gård. Jag pratade med mamman och barnen lekte hinderbana över stenarna, utanför vår port. Sen gick jag in och stoppade S i badet och vid halv sju var det dags att hämta T igen.

