S och F:s kompis T. De har en speciell relation de där två. Coola tonåringen T vill inte gärna erkänna det, men tar med låtsad motvillighet gärna emot S överväldigande kramar.

S i pulkabacken hemma hos mormor i Brunflo.

Kompis R. Bland alla kompisar är nog R ändå den bästa. De kommer inte undan, för han har den bästa mamman i världen.

S på piratkalas.

R och S vid årets första grillning. Marshmallows till efterrätt – såklart.

Fina T ska till Valborgselden.

Bland fina vänner återfinns L. Här är de vid indianbyn på Ängsjödagen.

S och P klättrar indianvandringen.

Samma dag passade L och S på att ta årets premiärdopp. Brrrrr….

S Varga och min S. En stor dag i S liv att få krama sin idol.

S med kusin V, tillika min gudson. På väg till Cirkus, för att titta på Mora Träsks 50-årsjubileum. Det startade storartat, men sen somnade V och närapå S med.

Tre barn i ett träd. Hade jag hängt F där meded hade han nog fått vikas tredubbel och grenen hade gått av.

Som sagt var, ni ser. Min äldsta och min yngsta. Tio år och nästan en meter emellan.

F på avslutningsdagen. Han hade bytt till finkläder, efter att jag sagt hejdå och jag fick nästan tårar i ögonen. Min fina storkille.

S på väg till förskolan. Lite cool i självvalda kläder. Ibland får hon till det lite extra bra.

T på väg till fotbollscup i Örebro. Min lilla T som håller på att bli stor. Ena dagen mammas kille, nästa fräs och inte nära. Men så lång är han inte. De andra killarna i laget hade dragit iväg så jag trodde jag kommit fel i söndags. Bredvid sprang T, ett huvud kortare. Han blir nog aldrig en av de längsta.

S och L igen. L är en riktig klätterfia och S hakar på. Här har mamma M varit barnvakt åt S, när jag jobbade och R var i Västerås på fotbollscup med P.

Svägerskan L och svåger K. Grillning på gården och jag lyckades fånga K utan konstig min. Ett noll till mig. Det tog flera dagar för honom att komma igen efter det.

S och R i Skultuna. Vi fikade och tittade på hantverksbutikerna mm när det var paus i fotbollsspelandet i Västeråscupen.

Ett fint ögonblick i P:s liv. Stolt över att ha sovit borta och klarat av allt cupande. De vann inte en enda match, men det spelade ingen roll – precis som det ska vara.

Jag och min fina vän A. Jag har några få riktigt nära vänner och A är en av dem.

S och R. R har precis kommit hem från en resa till Vimmerby och S är mäkta imponerad av hans pilbåge.

S i tvättstugan. Vi tvättade inför Östersundsresan. Det är kul att hålla handen på den centrifugerande maskinen, för armarna skakar så skojigt.

P och kusin Ms. Vi har precis ”landat” i Brunflo, efter färd hela natten. Det här var bilden vi mms:ade mamma för att berätta att vi kommit fram (de väntade oss först till eftermiddagen).

Kusinband i Östersund. Tonåring vägrade, men alla andra radade upp sig på muren.

”Kan vi sätta upp tältet nu?” ”Ja, gör det ni”

Årets sista dopp? I alla fall under min semester och som vädret ser ut nu känns det första rätt troligt.

Maken på bryggan med en kopp kaffe. Doppet fick barnen stå för.

S och T äter middag på balkongen.

Har man planterar blommor får man se till att de håller sig också.

Starka armar.

T, S och och P:s kompis E, när vi grillade.

S på McDonalds, efter Prideparaden. Lite inspirerad sådär. (Vi hade precis sett Babsan kliva in i en taxi, utanför fönstret).

S lilla hög på handfatet. Hon fick halsband, visselpipa och en knapp, under paraden.

