Hösten är på intågande i vårt avlånga land. Solen skiner och det står 27 på termometern i köket, men ändå känner man något i vindarna, som är annorlunda. Hösten klarnar till luften och viskar om förändring. Promenader i all ära. De fungerar ju fortfarande, men redan efter ett par dagar på jobbet känner jag streten i nacken och behovet av att komma tillbaka till den riktiga träningen. Häromdagen var jag ner  i gymmet för att testa den nya ”maskinen”, med resultatet att det flög skruvar och muttrar åt alla håll. Nu är jag helt övertygad om att andra gjort förarbetet för det förfallet, men tog ändå med mig verktyg idag, för att fixa till det hela. Sedan testade jag den på riktigt. SHIT vad jobbigt det var, men också kul. Den ska annvändas flitigt den här säsongen, det är ett som är säkert. Kanske inte i lika stort sällskap som denna gång, men det var samtidigt lite trevligt. T körde för fullt med konditionsmaskinerna och S ”lekte” träning och fick testa lite av varje. Styrketräning får man inte börja med förrän man är femton, det säger experterna och det låter rätt sunt.
P är på fotbollsläger den här veckan, därför var han inte med. F är skeptisk, men jag ska få ner honom och testa i alla fall, men då ska det nog vara bara vi två.


