Vi har haft gröna kortet hela sommaren, men idag var det faktiskt premiär för mig. Min man har som vanligt utnyttjat sitt väl och sett en hel del olika konserter, men den enda jag verkligen hade velat se (Eric Gadd) inföll samtidigt som vi var bortresta och de andra, som jag inte var så sugen på drog inte tillräckligt för att jag skulle orka. Man får spara på den energi man har till sånt man verkligen vill, har jag lärt mig. Men igår spelade Christian Walz, en gammal favorit. Faktiskt den enda jag förärade en telefonringning under Melodifestivalen. Inte gick han vidare för det – var nog inte riktigt hans forum.
På Grönan gjorde han i alla fall en fantastisk och bejublad spelning. Hemlig gäst var Veronica Maggio. De gjorde ”Mitt hjärta blöder” tillsammans så det knottrade sig på armarna.

På Grönan var redan R:s vän M och hennes barn. De hade varit där hela eftermiddagen och åkt en massa saker och var ganska trötta. Speciellt lilla L var väldigt trött och jag fick ett fantastiskt infall att bära henne på ryggen en stund. Det och att jag gick i platta skor gjorde min rygg rätt öm idag, menjag har varit ute och gått i mina ”rullskor” (typ MBT) nu på morgonen och stretchat, så nu känns det bättre igen.

Jag  är ledig idag. Som S sa, när jag sa att jag ju skulle vara ledig idag: ”Javisst ja mamma, du har ju randig vecka den här veckan”. ”Randig?” sa jag. ”Ja, först jobbar du, sen är du ledig, sen jobbar du och sen är du ledig igen och sen jobbar du.”   Randig vecka. Bra uttryck tycker jag. Varannan vecka har jag randig vecka. Att jag inte har tänkt på det.

