Imorgon har vi varit hemma en vecka. Jag lever fortfarande på känslan att ha varit iväg, ha tankat mamma och syster och resten av hennes familj, upplevt vildmark och lite mer tama upplevelser i lagom doser. Jag  har jobbat i två dagar och redan fått ont i halsen. Undrar vad det är i luften på jobbet? Jag går nästan alltid och känner mig lite halvdassig på nåt vis. Men det var kul att komma tillbaka. Jag trivs ju där. Skönt när i alla fall några kunder uppmärksammar att man kommit tillbaka och faktiskt inte bara de som handlar dagligen. Det är en lugn fas på jobbet just nu. En sån där laddande fas, när man kommer ikapp och hinner med och inte bara flänger runt och ”släcker bränder”. Skönt att det finns såna perioder med.

Resan hem ja. Den gick faktiskt väldigt bra. Trots icke existerande AC och ett solgassande väder. Var inte så mycket motorväg att tala om, så vi kunde köra med glipor i fönstren. Hellre oljud än total nedsvettning. Blev några fler pauser än på vägen upp. Lite mer sömn också. I alla fall för S del, underligt nog, eftersom det var på dagen. Ännu mer underligt nog så somnade hon i relativt bra tid på kvällen och sov gott hela natten och långt in på morgonen.

Fredagsmys i bilen

