Sångstund på bänken utanför Coop medan mormor Å köper bullar.

Vi trotsade de hotande molnen och tog en promenad ner till centrum. Vi behövde röra på oss och R skulle spela på hästar. Där mötte vi R:s kompis Å. De två hade pratat lite löst om att hon skulle komma över, så varför inte följa med på en gång? Hon höll precis på att ta över ansvaret för sitt barnbarn V, så vi fick tillfället att prata lite med V:s mamma också. Sen följde alltså Å och V med oss hem och vi hade en mysig eftermiddag/kväll. Vi fikade, lekte (både inne och ute) och åt kvällsmat, innan det var dags  för dem att gå hem för att sova för kvällen.
V är en cool kille, som finner sig i de flesta nya situationer, somnade till och med en skvätt i soffan:

V gillar farbror R och S, det kanske märks. Kändes skillnad idag, från tidigare gånger vi har träffats, för idag hade han även koll på att jag var med och ropade till mig om jag försvann för långt bort.

När de hade gått hem var det dags att åka och hämta hem P, som jag kört till en kompis tidigare. R och S gick ut med en sen glass i parken och njöt av den sista värmen och vi kom efter när vi kom hem. Det blir dock snabbt svalt,s å fort solen försvinner och idag är det alldeles grått. Vi ska ägna dagen åt att tvätta och packa. Killarna kom hem från Danmark vid fem i morse och sover nu. De kan ju ha i stort samma packning nästa vecka, men den bör väl bli ren. i morgon hade vi tänk åka upp till Östersund för att träffa, min syster med familj och min mamma. Vi måste först checka killarna lite förs. Vi hann ju bara säga hej och sov gott, när de kom hem.

