Startade dagen med att först vänta på maken för att gå på morgonpromenad, men när han aldrig fick tummen ur, så gick jag själv istället. Då hade morgonens dis övergått i fläckvis regnande, men det var ju inte kallt så det spelade inte så stor roll. Skönt sätt att starta dagen på, speciellt om man inte har andra energikrävande planerden dagen. Det här vädret inspirerar inte direkt till utflykter, varken med eller utan energikrav. Inte åker man till stranden i alla fall.
Nä, man låter barnen spela Wii och så sätter man på nåt gammalt inspelat på TV:n. Det gjorde i alla fall vi. Barnaby från i tisdags låg och väntade på oss i boxen – alldeles lagom. Men sen kände jag att även om jag hade fått min promenad och vädret inte lockade, så behövde ungarna ut. Jag hade ett ärende till Resebyrån och tog dem med mig. Min känsla visade sig vara helt rätt och de sprang i åttor runt mig och klättrade på allt de kom över, på väg ner till centrum. Jag gjorde det jag skulle och så gick vi till parken där en sväng, så att de fick leka av sig lite till. En glass blev det också, på vägen hem.

