Bilden ovan illustrerar sannerligen den här dagen på ett ypperligt sätt. Det är barnen i soffan hemma hos faster L, efter en utsökt frukost med amerikanska pannkakor och lönnsirap. En trevlig start på den slöa dagen. Efter den gick vi hem och var ungefär lika slöa hemma. Packade med killarna inför deras resa till Danmark i natt iofs, men annars mest segdeg.

Amerikanska pancakes. Jag tror inte jag har ätit det förr, men det var riktigt smarrigt.

På eftermiddagen slutade det i alla fall att regna och jag och mina två yngsta tog oss ut på en promenad bort till griftegården. Jag och R såg mycket smultron där för någon vecka sedan. Nu var smultronen lite på upphällningen, men vi hittade både blåbär och hallon och hade framförallt en trevlig stund:

Nu sitter jag här och funderar på om det är någon idé att försöka sova. Killarna ska iväg vid halv två. De lär inte sova i alla fall, de är alldeles för spända. Ja F brukar väl inte sova förrän då i alla fall. De får väl däcka lite i bilen, om inte annat. Värre för K som ska köra hela vägen. Själv behöver jag ju bara gå ut och vinka av dem och sen gå in och sova igen.

