När eftermiddagen kom insåg jag att S inte sett utsidan av huset på hela dagen. Vi drog till centrum hon och jag och det fanns rejält med energi att göra av med. När vi kom hem sken solen och hon fick fortsätta göra av med energi i parken.

Vi har känt oss lite nedslagna och urlakade idag. Inte bara beroende på det grå vädret, som iofs kan få vilken sollängtande semesterfirare som helst att känna sig låg, utan för att det helt plötsligt dök upp en massa oväntade utgifter, som vi gärna kunde vara utan precis nu. Tvättmaskinen har väl iofs sjungit på sista versen länge och det var inte helt oväntat att den skulle braka ihop till slut, men  förnekelsen har varit stor. Lika stor som den är inför att diskmaskinen är på väg åt samma håll. Diskmaskin klarar man sig dock utan, om det skulle gå så illa. Det gör man även med laptop, så att den brakade i början på juni har jag helt låtit vara. Utan tvättmaskin vill jag dock INTE vara. Visst, det finns fin tvättstuga i källaren. Den använder jag ibland och det GÅR att tvätta allt där – om man vill klappa ihop totalt vill säga. Jag pallar inte det. Jag ska orka annat med. Vi skulle kunna välja att vänta, för så här under semestern känns det ju rätt okej att springa ner i källaren lite då och då, men å andra sidan ska man ju forsla bort den maskinen som står där och det kan de ju göra samtidigt som de kopplar in den nya, om man är lite smidig och framförallt så lär vi inte ha mer pengar senare i alla fall, så varför vänta? Vi hittade ett bra erbjudande på en toppmatad, vilket är den enda sort som får plats och beställde. Samtidigt har AC:n i bilen krånglat, så R åkte för att få den kollad. Det är en skruv som fastnar. De kan testa att åtgärda den för 7000, men det är i alla fall 50/50 om det fungerar. Sen kan vi köpa ny kompressor för 10 000 MINST. Känns inte så lockande något av alternativen, så vi kör vidare på att den fungerar när den vill. Sparade vi 7000 på det i alla fall och behövde ”bara” betala undersökningen – det gäller att se den ljusa sidan av saken. Halkade in lite andra räkningar, som var dyrare än väntat – mitt i när vi lever på lägsta nivå på föräldrapenning för R:s del. Hepp! Det är kul nästan jämnt. Det grävde ett hål i den lilla bufferten vi ändå skulle försöka låta bli att röra, så nu ska vi försöka släppa det och leva som vanligt.  Jag brukar inte gnälla ekonomi och annat på bloggen, jag vet, men ibland behöver man pysa lite här och där, när det känns lite extra motigt. men som sagt: solen skiner igen och nu puttar vi bort gråtankarna i ett skrymsle längst bak i hjärnan….

