T sov ju kvar i Viksjö och på morgonen kom P överens med kusin N om att även han skulle över dit. Jag körde över honom efter vår sena frukost (eller brunch snarare). Där hade de ju redan sina cyklar, så de hade ägnat dagen åt att cykla ner till badet och ha det skönt. F räknar vi inte längre med när det gäller utflykter, så kvar var jag, R och S. som åkte in till stan för att kolla streetfestivalen i Kungsan. Den var väl inte så där superkul vid ett-tiden på dagen, men man ska väl inte såga den helt bara för det. Vi tog det lugnt, tittade lite på marknaden bredvid och flanerade genom Kungsträdgården. När vi började bli hungriga lät vi S bestämma och då blev de McDonalds. Helt okej. Snabbt och inte så dyrt. Sen tog vi en kaffe i gallerian och satte oss på trappan vid Sergels torg innan vi promenerade tillbaka till bilen, som vi ställt bortom Stadshuset.
Medan vi var i stan hade vi fått en inbjudan att komma till Viksjö och äta färskfångad gös. H var ute med T och G i båten sent igår kväll och fick upp den. Gott och fantastiskt trevligt, där på verandan till deras hus. Efter maten var barnen ute och lekte med en massa andra barn. Alla får var med, från tvååring till trettonåring.  När det var dags att åka hem hittade vi dem i en studsmatta hos min gamla klasskompis, tillika K och H:s bästa vänner:

Lycka kan vara en popcorstrut på en gatufestival

Kaffe och morotspaus på ”Trappan”

V i full fart på skatebrädan.

Eget fångad fisk smakar bäst.

Fullt ös på studsmattan

En helt fantastisk dag är till ända, om dagarna är så här har jag verkligen ingenting att invända mot att tillbringa semestern på hemmaplan. Jag citerar mitt yngsta barn i överskriften; ”Vilken hälig dag” – bara att skriva under på!

