S redo för vattenkrig, men först lite laddning med sockerbomber.

Lördag. Min sista jobbdag inför semestern. Den gick konstigt nog väldigt fort. Det hade jag aldrig trott. Speciellt inte så kvavt som det var på jobbet. Det var C:s sista dag med, men hon är ledig mycket längre än jag (åtta veckor tror jag, om jag inte minns fel). Hon och hennes familj hade bestämt med två andra familjer att de skulle grilla och ha vattenkrig på gården och vi hakade på.  R hade fixat ribs och fantastisk klyftpotatis med paprika. P och T var med en kompis och badade, så familjen representerades av ovanligt få personer. Vid vattenkriget ännu färre, eftersom S var den enda som ville vara med. Blev en mycket trevlig kväll, som avslutades ganska tidigt. Både på grund av att de här familjerna har något yngre barn, men kanske mest på att det blev ganska kallt när solen gick ner. Men det var lagom. Jag lade mig ganska direkt och sov i elva timmar. Min kropp startade semestern direkt.

