I kalaspåsen fick man såpbubblor – bästa kalaspåsen!

I dag är min sista lediga dag innan semestern. Känns inte riktigt som att det är semester förrän det är vardag nämligen. Jag startade den med att storskura badrumemt. Det låter antagligen helknäppt, men jag har mått så dåligt över badrummet, men inte orkat mer än göra det nödvändiga ett bra tag nu. Idag kändes som en bra dag att ta tag i den biten och slippa må dåligt över ett äckligt badrum under semestern (som ju börjar i morgon och inte idag).

Sen skulle S på kalas hos sin stora kärlek L. Vi hade ingen present redo, utan fick ta en snabbis till Toys r Us innan vi hämtade upp C och Rs, som också skulle dit. S hittade ett pizzaspel, som hon blev helt såld på. Klart han skulle ha ett sånt. Hon var helt salig över pizzaspelet under hela kalaset och tyckte själv att hon köpt den allra bästa presenten. Den var så rolig att hon bröt ihop helt när vi skulle gå därifrån och ville att vi skulle köpa ett till henne med. Jag sa att hon ju kan köpa ett själv om hon sparar pengar. Sen visade det sig att hon ju redan har pengar, eftersom vi lyckades köpa så billiga sparkcyklar, så nu vill hon åka och köpa ett direkt. Jag har kört ett litet ultimatum och om hon klarar att låta mig sitta och ta det lugnt här en stund, utan skavsår i öronen, så kan vi åka. Det är INTE lätt att varken låta mamma vara ifred, eller låta, när man är en liten S med stort mamma- och pratbehov. Nu har hon dock roat sig med att pyssla och klippa i tjugo minuter och inte ens sjungit, så jag får väl ge med mig och åka till affären innan de stänger.

”Min prins” säger S.

”Min prins bryr sig inte om ifall jag är lite smutsig”, sa hon idag när jag konstaterade en fläck på splittnya klänningen. Han ser lite motsträvig ut, men är enligt egen utsago minst lika kär i S, som hon i honom. Nu har han flyttat och kommer inte att gå i samma skola som de andra, men vi hoppas på att hålla kontakten i alla fall.

