Sista dagisavvinkningen

I dag gick en period av mitt liv i graven. En period av dagislämnande. Den har pågått i tio år nästan exakt. För 10 år sedan började F och T på dagis. F var fem år och T ett och år, lite drygt. Vi har trivts väldigt bra på denna förskola, men det känns faktiskt inte helt fel att det är över. Jag gillar utveckling och det är dags att gå vidare. Nu är R ledig i sju veckor och sen är det dags att börja uppe på skolan istället. Det enda som grämer mig, är att jag inte hann klart med min hejdå-present i tid, men det ger oss ju anledning att komma tillbaka till hösten, när alla kommit tillbaka från sina semestrar. Personalen på femårs är avtackad ordentligt från hela gruppen, det här är mera en grej från oss, som familj. Jag menar, det är ju trots allt TIO ÅR vi pratar om och vi har ju som sagt varit väldigt nöjda.

