S hittade en Tv som visade 3D-film, på NetonNet. Där fastnade hon medan vi andra tittade runt.

Mina och S lediga tisdagar är förbi. Till hösten börjar hon skolan och jag kommer att vara ensam på mina lediga dagar. Jag kommer att sakna dem. I dag var jag ledig, trots att det är mitt i årets näst stressigaste vecka. Alla kan ju å andra sidan inte jobba hela tiden, det finns det inte utrymme för och jag klagar inte, den var välbehövlig. MEN det hade varit än mer välbehövligt att göra ingenting känner jag, eller åtminstonde bara vara hemma och komma lite i fas med tvätt och plock. Nu blev det bara en massa måsten och fara runt hela dagen istället. Det skulle fixas pass till de i familjen som inte har, för kanske, kanske att min man helt plötsligt vinner storkovan på hästarna och ska fara på en sistaminuten till värmen och då vore det ju trist att stå där utan pass, eller hur? Vi har fixat pass förr, men inte under lunchtid sommartid. Det var en ny och inte helt angenäm upplevelse. Barnen var hungriga och ganska rejält uttråkade efter en timmes väntande, men skötte sig exemplariskt när det blev vår tur, så vi var klara snabbt i alla fall (såg en del andra som det tog VÄLDIGT mycket längre tid för). Efter det lämnade vi R på jobbet och hämtade F hemma, för lunch på IKEA och lite ”nödvändig” shopping på NetonNet, ÖB och Willys. Jag bytte ett dammsugningspass mot en en ny datormus (F fick musen och ska alltså dammssuga hemmet i morgon) och P fick en ny vattenkanon att ha på skolans årliga vattenkrig i morgon. På Willys köpte vi bara mat. När vi kom hem var klockan redan fyra och det var bara att laga mat. Ölkokta fläskkotletter och klyftpotatis. Sista julölen åkte i grytan tillsammans med en guinness. Man tager vad man haver och konstigt nog blir det lika gott varje gång.

Från en minut efter att vi kom hem, till nu har huset varit fullt med ungar (eller ungdomar). Det är mysigt med liv och rörelse och det fnittras en hel inifrån de båda rummen, som jag sitter mittemellan. I morgon är det fullt ös igen, så nu blir det soffan för att ladda lite batterier.

