S i fiket vid Skultuna bruk.

På lördagen var det dags för P att åka på fotbollscup. Jag skulle jobba och R skulle skjutsa P till cupen, som var i Västerås. Kändes inte så där vansinnigt lockande att dra med S på det. I alla fall inte i två dagar i rad, eftersom vi funderade på att åka dit på söndagenmed, när jag var ledig. Jag slängde ut en fråga på facebook och fick mycket fler svar än jag vågat hoppas på. Slutade med att S fick vara hos R:s vän M och hennes dotter L hela dagen. När jag slutade jobba, tog jag tåget till Barkarby och hämtade henne. Möttes av ett ”Jag ska i alla fall inte åka hem nu”, så man kan ju ana att hon hade haft det bra.

P sov kvar på cupen, men R kom hem på kvällen. Morgonen därpå åkte vi till Västerås och följde slutet av lagets insatser i cupen:

Jag vet hur man roar femåringar i bilen. Fram med nagelsaxen. Det tog nästan hela resan av full koncentration. Hon är tvåhänt vår dotter – höger, eller vänster spelar ingen större roll.

Det var blåsigt i vid planen och S byggde sig ett litet tält av paraplyer.

Det avr några timmar mellan första och andra matchen. Då passade vi på att åka till Skultuna bruk, där vi fikade och tittade både i Skultuna-shoppen och en massa små hantverksaffärer.

Den andra matchen för dagen gick i fullt ösregn. Killarna tappade helt sugen och fick inte in ett enda mål. Kanske lika bra det, för då åkte de ur cupen och fick åka hem redan på söndagen. Alla var trötta och blöta.

En nöjd P i bilen på vägen hem. Han hade övervunnit sin oro att sova borta och haft jättekul med sina fotbollskompisar (när jag kom fick jag bara en kort vink och sen försvann han – det är nyttigt med cuper!) Jag hade ju tänkt mig ett kort på min fotbolls P, men det öste verkligen ner, så det blev inget bra tillfälle.

En timme senare, efter Mcdonaldsbesök, tar en tuff helg ut sin rätt.

